Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
In een intervieuw met het weekblad 't Pallieterke voor de verkiezingen van 18 mei 2003 zei Bart De Wever dat hij wil aanknopen met de middenklasse en niet met het gewone volk waar het Vlaams Blok vooral een aanhang vindt.
En dan maar zeggen dat men de partij "voor zes miljoen Vlamingen is"... :roll: Pfff, bij de NiVeA zien ze liever een rijke Nederlandssprekende neger dan een een arme Vlaming uit het arbeidersmilieu. :?
Voorts zijn ook De Wever z'n regelmatige klachtenbrieven aan 't Pallieterke over Filip Dewinter en het Blok (adressenbestand en dergelijke) werkelijk aandoenlijk. Men zou verwachten van een Vlaams-nationalist dat hij opkomt en strijdt voor de eigenheid van het Vlaamse volk, maar niet zo bij de NiVeA. Nu ja, elk z'n prioriteiten nietwaar...
|
Sta mij toe uw proletariaat-fabeltje te doorprikken (of tenminste te pogen). Dit Vlaanderen baadt in welvaart, bijna nergens ter wereld zijn de verschillen in inkomens zo klein (wat veel zegt over de rest van de wereld, maar kom). We hebben een van de grootste sociale zekerheden in de wereld en die wordt voornamelijk gefinancieerd door de middenklasse. Aangezine ze procentueel het grootste deel van de bevolking uitmaakt en de N-VA beweert op te komen voor de "gemiddelde Vlaming" vind ik het niet meer dan logisch dat men extra aandacht schenkt aan de "bourgeois". Als u adhv dat interview beweert dat men bij de Alliantie rijke zwarten voortrekt kan ik evengoed beweren dat jij uit jouw tekst een ziekelijke hygiënische obsessie hebt.
Als u wilt opkomen voor het proletariaat: Trek naar Zimbabwe om daar een robbertje te vechten met de communisten. Ten voordele van de árme zwartjes.