Los bericht bekijken
Oud 14 januari 2008, 23:31   #16
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Aangezien ge toch zo'n grote interesse hebt in de Amerikaanse arbeidsmarkt, lijkt het me beter direct naar Amerika te verkassen, zodat wij ons onderwijs niet moeten overhoop gooien om aan de wensen van individuen als u tegemoet te komen. Iedereen tevreden.
En stel nu dat de overgrote meerderheid van de studenten zo denkt als ik ? Die willen hun kansen zo groot mogelijk houden. Richt u op de wereld, in plaats van op uw eigen achtertuin. Ik heb in de collegebanken gezeten met Britten, Russen, Italianen, Canadezen, Australiers.....noem maar op. En van die mensen leert ge wat. En ja, na een tijd, als ze beslissen om langer te blijven als een jaar, gaan ze Nederlands leren, uit vrije wil, maar het is wel degelijk een drempel als het verplicht wordt om alles in het Nederlands te doen.

Beetje minder oogkleppen op doen, kan wonderen verrichten. De taal is eigenlijk enkel maar een middel, niet meer, niet minder. Als we onze doelen beter kunnen bereiken met een ander middel, moet dat zeker kunnen. Vrijheid van taalgebruik is essentieel op een universiteit. Want internationale samenwerking en uitwisseling is belangrijk voor een moderne universiteit die de top ambieert.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden