Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
En om half 5 mocht die zijn C-vierke gaan afhalen, zeker ? 
Ik doelde niet direct op dit soort van verlopen new-age figuren, om enige vorm van zelf-kennis bij te brengen aan jonge kinderen.
Zijn bedoeling zal wsl wel goedbedoeld geweest zijn, alleen zal hij de boodschap niet in de juiste context hebben weergeven.
|
Yep is enkele jaren geleden op Telefacts gekomen zelfs
Citaat:
Hij had beter eens even stilgestaan bij de elementaire vraag als bv. "waarom leef ik ?", dan zou het antwoord op deze vraag niet verdrongen en overgelaten worden aan pastoors, nep-goeroes en shrinks van allerlei slag, daar dat hoogste antwoord hierop in ons wezenlijk aanwezig is en we het zelfs zijn, in elk aspect van ons bestaan.
|
Dat deed hij ook, heel het jaar door... Hij was overgins licentiaat filosofie en doctor theologie dus best wel een verstandig man. Het probleem was echter dat niemand geinteresseerd was. Ik vond zijn lessen nog wel boeiend bij momenten, ze waren heel verruimend, maar de meerderheid van de klas vond het gewoon gezeik en interesseerde zich in andere dingen (iedereen was rond de 16 geloof ik)
Citaat:
Vandaar dat het ontbreken van een vak over spirituele zelf-kennis in ons geindustrialiseerde en conditionerende onderwijs, wel degelijk moedwillig in stand word gehouden door de heersende financiele elite, die zelf de grondvoorwaarden van de lespaketten samenstellen.
Pavlov heeft met zijn doggy's uitmuntend aangetoond, hoe maatschappelijke de dingen in hun werk kunnen gaan.
|
Ik denk absoluut niet dat er een complot achter zit van de heersende financiele elite, ik denk gewoon dat het een teken van onze tijd is. Een meerderheid van de jongeren interesseert zich niet meer in die dingen. Het feit dat vakken als geschiedenis worden verdrongen vind ik zorgwekkender. Alles lijkt nu wel in het teken van de wetenschap en de wiskunde te komen staan terwijl mensen in het 6de middelbaar (!) op een mondeling examen antwoorden dat JF Kennedy zwaar ziek is geworden en daarop overleden. Als er iets objectief zelfbewustmakend is is het wel geschiedenis en literatuur. Dat heb ik in mijn middelbaar gemist omdat alles nu op vaardigheden en veel te weinig op kennis wordt geconcentreerd. Het moet vooral nuttig en praktisch zijn en vooral niet kritisch.