Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
u haalt beide zaken door mekaar.
ik heb nooit gezegd dat materieloze levensvormen de mensen hebben geleerd beschavingen te stichten.
1) de mogelijkheid dat buitenaards leven ooit op aarde is geweest is niet uit te sluiten
2) Er is leven mogelijk op onmenselijke plaatsen op aarde, de kans is dus bestaande dat ergens in het heelal ook intelligent leven kan zijn op onmenselijk leefbare plaatsen
3) Niet ieder intelligent leven in het heelal is gebonden aan onze menselijke limieten en levensnoodzakelijke behoeften om door het heelal te reizen
Als ik over punt 2 of 3 bezig ben wil dit nog niet zeggen dat diezelfde levensvorm punt 1 is geweest!
|
Haal ik beide zaken door elkaar? Doorheen deze topic beweer je met zekerheid te weten dat er vóór de Sumerische beschaving een oudere beschaving is geweest. Je hebt gesproken over o.a. de Sphinx, Atlantis en Stonehenge. Tevens speculeer je dat buitenaardse wezens niet noodzakelijk over een fysische verschijningsvorm dienen te beschikken.
Maar ik laat je zelf nog even aan het woord :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
....
is het niet zo dat de zogezegde eerste beschavingen hun kennis hebben gehaald bij een oudere nog onbekende beschaving? is het mythische altantis dan toch misschien waarheid?
....
inieder geval denk ik dat onze eigen geschiedenis niet juist is en dat er inderdaad een oudere beschaving heeft bestaan waaruit de vele legende en mythes zijn ontstaan ofwel het ontstaan van de goden want u kunt zich voorstellen dat in de tijd vanwaar de mens nog holbewoners waren dat wezens die een dergelijke kennis bezaten zouden worden aanzien als goden net zoals de azteken de spanjaarden als goden zagen en de vervulling van een profetie en de terugkeer van de god quetalcoatl
....
en stel je eens een wereld voor waar er bewijs zou zijn dat er een oudere nog onbekende en intelligent beschaving voor ons is geweest?zou dit ons eigenbeeld niet veranderen wetende dat we niet de 1ste beschaving waren en wat als deze oude beschaving op zijn beurt roots heeft vanop andere planeten zoals mars of de vernietigde 10de planeet?
we zijn niet uniek, dat is mijn mening
|
Rest ons nog de vraag waarom die ruimtewezens, al dan niet met een fysische vorm, zich de moeite getroost hebben om, na een ongelofelijke reis van mogelijks tientallen miljoenen lichtjaren, hier wat krakkemikkige (in verhouding tot hun onmetelijke kennis) pyramides te bouwen...
You tell me...