Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2008, 22:10   #270
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En wat nog meer is: Truyens was overigens oprichter van het Vormingscentrum Wies Moens. En alhoewel Moens mooie gedichten schreef, weten we allemaal dat hij de democratie niet in zijn hart droeg. Evenmin als Karl Dillen. Truyens en Dillen, twee protagonisten bij het stichten van het VB. Maar niet alleen twee protagonisten, ook twee notoire antidemocraten.
Beste system,
Wies moens schreef inderdaad prachtige gedichten, zo zijn we het toch over iets eens.
Iemand die het kon weten zei ooit: democratie is de minst slechte regeringsvorm.
Dat er mensen zijn (bv Moens) die dat minst slechte niet in hun hart dragen is geen misdaad.
Alhoewel ik zelf overtuigd democraat ben beschouw ik dus 'notoire anti-democraten' nog niet als misdadigers.
Onze Albert heeft zopas Verhofstadt die verslagen werd tijdens de verkiezingen opgevist als eerste minister. Die Albert is daardoor dus een 'notoire anti-democraat', maar daarom nog geen regelrechte misdadiger, hoewel zijn stamboom (Leopold II) mij en elk behoorlijk mens rillingen doet krijgen.

Verder beveel ik aan dat je niet blindelings de pap die Blokkwatch opdient zou slikken en copy-pasten, maar ook dat je zelf een beetje je verstand zou gebruiken in een poging om toch een beetje objectief te blijven.
Groetjes!

Tussen haakjes: het is Karel dillen en niet Karl. Het is al erg genoeg zo! Indien nodig verbeter het ook bij Blokkwatch want zelf updaten ze niet meer!

Laatst gewijzigd door luc broes : 15 januari 2008 om 22:17.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden