Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2008, 22:39   #33
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buyck Ruben Bekijk bericht
Ik vraag op lange termijn af wat er nog allemaal gaat gebeuren. Alvast nog turbulente tijden in het verschiet. Het is triestig vast te stellen dat het juist van diegenen moet komen waar mensen hun vertrouwen aan geven. En keer op keer dezelfde fouten maken. Wie is het die nu spreekt in onze samenleving, allezins niet de stem van de burger.
Geen doemdenken... Ik wil de zaken positief blijven bekijken. Ik voel dat we (en daarmee bedoel ik de mainstream politiek én brede strata van het bedrijfsleven) duidelijk kleur aan het bekennen zijn: we moeten af van die aardolieverslaving. Er wordt al enkele decennia over gepraat, maar nu beginnen we stilletjesaan ook de eerste resultaten te zien. De EU blijft de druk op de ketel opvoeren met z'n strenge CO²-normen (wereldwijd een referentie trouwens) en de industrie reageert. De meest conservatieve begint zelfs te bewegen: de automobielconstructeurs. Want laat je vooral niks wijsmaken: onder het glitter van de marketing waarmee we de komende paar weken weer om de oren worden geslagen, schuilt een businessmodel dat in de afgelopen 50 jaar nauwelijks is veranderd. En toch begint het te bewegen, toch merk je stukje-bij-beetje de shift in de prioriteiten.

Ik wil het dus positief blijven bekijken. Hoewel het natuurlijk klopt dat de oliemagnaten nog altijd véél te veel politici in hun zak hebben. Dat vertraagt de boel enkel; de sneeuwbal is aan het rollen.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden