Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2008, 13:42   #199
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
We verschillen grondig van mening!
-Wat centraal staat is de boodschap aan de heer Wilders en die is overduidelijk, als het aan ons ligt wacht u hetzelfde lot als andere ongelovigen, uw hoofd gaat eraf.

Van wie is die boodschap afkomstig? Van jonge Nederlanders, ik veronderstel dat die jongeren allemaal over de Nederlandse nationaliteit beschikken!

Waarom maken jonge nederlanders een filmpje met geweldadige dood van een politicus?
Omdat ze vinden dat Wilders de vijand is en hun religie beledigd, islam.
Dat Edina is de kern van de zaak, en niet jou geleuter!
Gezien het huideige maatschappelijke klimaat en spanningsveld tussen bevolkingsgroepen, is het dus berantwoord bij dergelijk films een discussie te starten, en dan liefst met die groepen waartoe deze jongeren behoren, in Nederland geboren moslims die flirten met zeer geweldadige kanten van een ideologie die al doden heeft doen vallen, ook in Nederland!
Het is te gek voor woorden dat omdat een van hen er niet als allochtoon uitziet, dus iedere kritiek niet meer mag en jij je gelijk bewezen ziet, zoals je terecht opmerkt, weet jij evenmin als ik of het daarom niet een moslim is, en staat in ieder geval vast dat die jongen achter de boodschap van de film staat, daar gaat het over!
Nee, wat centraal staat, is wie er achter dit filmpje zit en daar blijkt dus alvast één autochtone Nederlander (en dus niet een allochtoon die er niet allochtoon uitziet, zoals je suggereert) bij te zijn, volgens sommige bronnen is het zelfs een éénmansproject van die autochtone Nederlander. Sluit dat uit dat hij moslim is? Nee, natuurlijk niet, maar de kans dat hij dat is, is niet erg groot. De conclusies die jij maakt zijn dus wel erg voorbarig, want als hij geen moslim is, dan kan hij dat nogal moeilijk doen vanuit de motivatie die jij geeft.

De enige reden waarom dit filmpje zoveel aandacht trekt is net precies omdat Wilders ea het aanbrengen om het gevaar van de islam nog maar eens in de verf te zetten. Maar als nu blijkt dat het niet uit die hoek komt, dan is dit toch wel erg relevant, zou ik zo zeggen...

Je bent trouwens erg naïef als je denkt dat er geen vergelijkbare filmpjes op you tube of elders staan waarbij bijvoorbeeld moslims het mikpunt zijn. Ik ben er zo alvast genoeg tegengekomen en ik heb nog nooit de behoefte gevoeld om daar een topic aan te wijten en ze zo meer aandacht te geven dan ze verdienen.

Citaat:
Het is ongelovelijk, dat jij meent dat dit kan en mag, omdat Wilders provoceert, sinds wanneer is dit verboden???
Ik ben het met zijn aanpak niet eens maar klim desnoods wel op een barricade om zijn recht op provoceren te verdedigen, zolang dit binnen een marge blijft van een rechtsorde, dat doet Wilders tot op vandaag en die jongeren duidelijk niet, toch kies jij zonder meer hun verdediging en vind dat zij en niet Wilders geviseerd worden???
Van logica gesproken!
Beste Alice, aangezien je maar blijft doorgaan met mij (en anderen) woorden in de mond te leggen (ik heb niemand verdedigd en nergens een uitspraak over het filmpje gedaan), is elke verdere discussie zinloos. Probeer in het vervolg eens inhoudelijk te reageren op wat ik schrijf en niet verder te gaan op veronderstellingen die het lezen van mijn naam bij jou oproepen.

Overigens noteer ik dat jij geen problemen hebt met Wilders' provocaties die alleen bijdragen tot polarisatie, terwijl je dat wel hebt met polariserend discours aan de andere zijde. Enige rechtlijnigheid in er in jouw berichten niet echt te vinden.
Edina is offline   Met citaat antwoorden