Discussie: Taxi-Post Taxi-LOST
Los bericht bekijken
Oud 16 januari 2008, 22:42   #13
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Het is één grote zooi daar bij TaxiPost.
En ik kan het weten, want ik krijg regelmatig pakketjes uit het buitenland.

Deze keer hebben ze het 3 x achter elkaar flink bruin gebakken.

2 pakketjes voor de Kerst, op 24 dec bij hun aangekomen, en op 14 januari geleverd.
En dat niet alleen, maar ik moest er nog voor betalen, terwijl het géén bestellingen of handelsgoederen waren, maar gewoon, cadeautjes die nog geen 10euro waard zijn. Wat chocolade, en prullekens.

Voor elk moest ik.. 10 € betalen. Douanekosten. Op een cadeautje. Dat is ook voor het éérst.

Plus ik heb moeten vechten om ze te ontvangen: ik kreeg nl een brief per post dat ze ze zouden terugsturen, nadat ze NOOIT bij mij thuis aangeboden waren geweest.
Op de pakketjes zelf stonden leugens: 1e presentatie 7 januari. Dat is dus nooit gebeurd. En dan doorgestreept: 27 december. Ook nooit gebeurd. En ik kan het weten want er was in die periode altijd wel iemand thuis.

Vandaag is er wél een Taxipost bij me langsgeweest met een pakketje, want er lag dit keer een briefje in de bus. Ik meteen bellen. Hun kantoren zijn open tot 19uur, maar de dépot ligt in een onbereikbaar industrieterrein dus dat kan ik voorlopig niet gaan halen. Wil dus een nieuwe afspraak.

Ik wacht vijf minuten aan de lijn, want een probleempje met hun computer. Dan wordt de lijn afgebroken. Ik bel terug. Het is 18u30. Ik krijg het antwoordapparaat: we zijn momenteel gesloten, onze kantoren zijn open van 9u tot 19uur.



Zijn ze het daar helemaal aan het saboteren ?

Absenteïsme bij de post hoorde ik op de radio vanmorgen.
Ik ontvang ook regelmatig pakjes uit het buitenland, en, wat mij betreft, heb ik nog nooit te klagen gehad over Taxi Post. Correcte dienstverlening op alle gebieden. In al die gevallen waar ik afwezig was, zat er een net briefje in de bus met daarop de mogelijkheden om ofwel een nieuwe aanlevering te vragen ofwel de zaak zelf af te halen.

Douanekosten zijn niet de schuld van de Post, maar wel de Europese en Belgisch-federale regelgeving (en ja, ook ik heb al flink invoerrechten e.d. betaald).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden