Los bericht bekijken
Oud 17 januari 2008, 13:04   #236
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat wetenschapsvakken in het engels zouden moeten worden gegeven, om internationala studenten aan te trekken is pure nonsens.

Marseille heeft het meest aantal buitenlandse studenten. Er wordt daar geen woord engels gesproken. Ik kan het weten, want heb daar een jaar geografie gestudeerd (een extra jaar). De enige reden waarom vlaanderen niet meer buitenlandse studenten aantrekt is het hoog niveau van onze hogescholen en universiteiten. Wij zitten met onze 5 vlaamse universiteiten bij de top van de wereld.
Engels spreken, betekend een verlaging van het studiniveau omwille van de taalbariere. Dit is onvoorkombaar.
Ik had in de VUB een Amerikaanse docent die in 3 maanden vloeiend nederlands sprak. Buitenlandse geleerden aantrekken is dus ook geen probleem.
Alleen kan Engels toegelaten worden in spinn-off bedrijven die onderzoek verichten. Omdat daar veel wisselende geleerden van binnen en buitenland de reveu passeren.

(PS, geografie in Marseille, echt? ik doe dat ook en ben al in Marseille geweest, is het wat de moeite zo'n jaartje daar zitten?)

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 januari 2008 om 13:04.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden