Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
VBO zal de cijfers wel een beetje op zijn Belgisch aanpassen.
KBC houdt het bij 200 miljard BEF, dat is nog 20 x meer dan het cijfer van Descartes !
Ik ben geen econoom en weet niet welk cijfer correct is. Maar zonder twijfel is het verschrikkelijk groot en onaanvaardbaar.
|
Wie kent het juiste cijfer ?
Stel dat het 200 Miljard BEF is, welke omgekeerde stroom gaat dan van Wallonië naar Vlaanderen ? Het klantenbestand van alle grootwarenhuizen in Zuid-Limburg bestaat voor een groot deel uit Walen (terwijl ik haast geen Vlamingen ken die gaan winkelen in Wallonie, tenzij bij Makro). Heel wat vlaamse aannemers hebben hun meest winstgevende projecten in Wallonië. Tel eens het aantal vlaamse busjes met bouwvakkers 's ochtends tillek op de E411, E42 en E40 richting Wallonië. Je weet niet wat je ziet. In de omgekeerde richting zie je er géén.
Zou het kunnen dat dat ook te schatten valt op, laat ons zeggen, 200 Miljard BEF ??? 
|
Het geld komt terug vind ik nogal een flauw argument. Als ik morgen per dag 500 euro van de staat krijg gaat het geld ook terug naar Vlaanderen.
Maar de belastingen die die 500 euro gepikt hebben zorgen voor een veel groter welvaartsverlies.