Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln
Bedoel je berbers ? want zoals ik weet spreken veel marokkanen die hier wonen de berberse taal, en van arabisch willen ze niets weten !
Probeer maar eens een riffijn uit de handelstraat eerst te overtuigen om met het arabisch om te gaan met de andere marokkanen, vooralleer de vlamingen te overtuigen ! (Ik bedoel, wanneer een andere niet berbers sprekende marokkaan samen zit met de riffijnen ,tenminste toch !)
|
Inderdaad,en zoals elders reeds gesteld...waarom dan niet het Turks...
We zien gewoon heel oude conflicten (ik denk ook aan de Koerden en de Turken) die overgezet worden naar hier,terwijl daar geen reden toe zou mogen zijn....
Ik sluit me aan bij de meeste forum-deelnemers in deze thread dat het voorstel van Abdelkhader NIET een weg tot integratie is.Het verhaal van immigranten is dat ze best zoveel mogelijk bagage van hun "oorsprong" achterlaten op risico van levenslange frustratie."Culturele" aspecten horen thuis in lessen Godsdienst,Geschiedenis en Plastische opvoeding,en nergens anders.
In onze,zogenaamd "westerse" maatschappij wordt je afgerekend op wat je DOET,niet op wat je WIL.In "Oosterse" maatschappijen als Japan en Korea is dat zelfs nog veel uitgesprokener.
Voor de meeste mensen betekent dat ,uw prestaties op de school en op de werkvloer.Dit kan een "leeg" leven lijken,maar goed,er is elders nog plaats in de woestijn om het dan maar anders te proberen en niemand te willen meetrekken in uw anders zijn...
(overigens,zoals waarschijnlijk de meeste Zuid-WestVlamingen kan ik familielijnen traceren tot diep in Frankrijk,en een blik op mijn eigen vader en op oude familie foto's suggereert zelfs eerder mediterrane oorsprong

)