6 februari 2004, 12:37
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Michiel van Erp ging voor het Vara-programma "Op avontuur", op Nederland 3, op zoek naar "bekeerde" homoseksuelen. Hij woonde in Amerika een congres over dat onderwerp bij en bezocht de vereniging Homosexuals Anonymous. Therapeut Richard Cohen is een pionier in het "bekeren van homoseksuelen", meldt Gazet van Antwerpen. "Het is niet slecht, het is SSAD", volgens Cohen. Die afkorting staat voor: "Same-Sex Attachment Disorder". Cohen bestempelt homoseksualiteit als een ziekte, maar wel een die "te bestrijden" is. "De genezing kost tijd, geduld en inzet", stelt Cohen. "Maar het loont wel de moeite om je eigen leven weer in handen te krijgen."
Volgens de therapeut zijn homo's in hun jeugd beschadigde hetero's. Het herstellen van de vader-zoonverhouding en het opbouwen van niet-seksueel getinte mannelijke vriendschappen zijn de oplossingen. De therapeut bekeerde zichzelf. Jarenlang vocht hij tegen het homo-gevoel. Nu is hij "gelukkig getrouwd" en heeft hij drie kinderen, luidt het. Homosexuals Anonymous is een Amerikaanse, christelijke vereniging van anonieme homoseksuelen die elkaar trachten te helpen om te leven zonder homoseksualiteit. Een wekelijkse bijeenkomst moet hen helpen om het geloof te trainen, want God creëerde heteroseksualiteit en enkel door Hem kunnen de Homosexuals Anonymous weer hetero's "worden". De praktijk wijst overigens uit dat "bekeerde" homoseksuelen na hun "therapie" nogal eens durven te hervallen.
Bron: www.hetrozehuis.be
|
Zielig ventje als je het mij vraagt...
|
Tja, die godsdienstwaanzin kan mensen tot vreemde dingen drijven...
|
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
|
De langverwachte outing van duveltje382
|
|
|