Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2008, 16:58   #107
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Collaborateurs zijn geen Oostfronters en Oostfronters zijn geen collaborateurs.

Een collaborateur bleef hier om uit eigen gewin met de bezetter mee te werken en is vaak de schuldige geweest aan de dood van eigen mensen.

Een Oostfronter was iemand die nooit de dood van eigen bevolking heeft veroorzaakt, in die zien dat hij er actief aan mee heeft geholpen.

Net zo min als de Belg die hier bleef schuldig is aan wat er door Leopold II en de kolonisators inCongo hebben uitgevreten, hoewel het ook enkel mogelijk was door het geld dat werd bij elkaar gehaald hier in België. En door het aankopen en gebruiken van wat daar werd geroofd en gewonnen door de slavernij die er gebeurde.

Bedoelt u nu dat alle collaborateurs doden onder de eigen bevolking hebben teweeggebracht. Laat mij duidelijk stellen dat ik elke collaboratie afkeur, maar er waren ook collaborateurs die in geen enkel geval doden op hun geweten hebben. Ik denk dat de bakker die voor de duitsers het brood leverde en daar veel meer mee verdiende dan anderen, niet direct hierdoor verantwoordelijk kan geacht worden voor de doden van het duitse leger (waartoe echter wel de oostfronters behoorde). Hoeveel oostfronters kunnen er zeggen dat ze niet de bedoeling hadden om te moorden?

Een oosfronter is vrijwillig in het leger gegaan met het doel ook om anderen te doden. Aangezien ik geen nationalist ben, ben ik er dan ook van overtuigd dat de oostfronters wel mensen van hun eigen volk hebben gedood, waarom? Omdat ze communist waren. En dat soort mensen zit u nu te verdedigen.

Wat kongo betreft, geleive u tot oostfronters te beperken,
u dient geen andere erge voorbeelden er bij te halen,
om oostfronter te vergoeilijken.
Het ene slechte heft het andere immers in geen geval op.