Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Het echte probleem is dat zij zullen belanden in de cel, zonder enige gerechterlijke uitspraak die bepaalt onder welke voorwaarden, met welke vorm van controle ze na 10-30 jaar vrij zullen komen. Zelf als ze levenslang krijgen. En dat: dat is gek.
Het systeem van de penitentiaire verloven is gewoon veel te onozel.
Men dient ZWAAR te investeren in onze veiligheid. Mij interesseert absoluut niet hoeveel jaar ze krijgen. Mij interesseert hoe gevaarlijk die typen zijn voor mij, mijn kinderen en kleinkinderen OP DE DAG DAT ZE VRIJKOMEN en wie en hoe er voor gezorgd wordt dat ze niet herbeginnen.
En daar spreekt rechts niet over: die gaan er van uit dat wanneer men ze lang straft, ze minder gevaarlijk uit de bak komen. En dat: dat is natuurlijk waanzinnig.
|
Niet zijken Feremans.
ONZE veiligheid was immers de minste van jouw zorgen en die van de partijen waar jij je achterschaart. Volgens jou en hen w�*s er niet eens onveiligheid. Het was ONS onveiligheidsGEVOEL waar iets aan schortte.
Ik bén een rechtse en van mij krijgt dergelijk crapuul levenslange dwangarbeid om de families te vergoeden die ze,
ook voor de rest van hun leven, ongelukkig maakten en om de gemaakte gevangeniskosten te betalen.