Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2008, 08:05   #230
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met eerlijkheid heeft dat niets te maken; wel met platvloers egoïsme. "Ik wil geen gedoe met pubers later", "ik wil geen geschrei midden in de nacht", "ik zie het niet zitten voortdurend pampers te verversen", "ik wil liever naar de Caraïben dan geld te besteden aan kinderen", "ik vind kinderen etters", enz. Allemaal heel platvoerse, materialistische redeneringen die slechts illustreren in welke mate sommige mensen het slachtoffer zijn geworden van levensmoeheid en lafheid tegenover het leven. Engagement voor de toekomst zien ze blijkbaar niet zitten, want ja, kinderen zijn en blijven onze toekomst. Een maatschappij die geen duidelijke kinderwens meer toont, bezwaart haar toekomst en in een bepaalde mate ondertekent zelfs haar doodvonnis.

Wel Jan, je hebt gelijk.

Het is veel beter kinderen op de wereld te zetten en ze daarna te verwaarlozen uit onbekwaamheid en die onbekwaamheid toe te geven voor men aan kinderen begint.

Ik vind het dus platvloers dan men mensen beoordeeld en veroordeeld op het feit of ze kinderen hebben of niet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden