Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
dát kan allemaal wel best zijn... maar zoals je eerder vertelde zijn beiden wel het werk van die demonen... anders zou de naam exorcisme ook niet al te gepast zijn uiteraard
dus bedenk ik me wel waar precies die psychologie voor nodig waren gezien de ontzettend hoge getallen van uitdrijvingen die één man op z'n naam heeft staan
kan je daar eens wat meer over kwijt hoe bv bij die mildere vormen waar niet meteen bovennatuurlijke phenomenen met gepaard gaan men toch besluit dat het het vakgebied van de psychologie overstijgt wegens er bovennatuurlijke zaken met de menselijke psyche rotzooien ?
|
Vroeger heb ik contact gehad met père Antoine uit het Franse bisdom Besançon. Dat was een pater karmeliet die vaak aangezocht werd door mensen die met soms medisch onverklare zaken werden geconfronteerd. Een van die zaken - naar hij mij vertelde - vormde een man die aan slapeloosheid leed. Dokters stonden voor een raadsel; lichamelijk was er niets aan de hand, naar de man vertelde worstelde hij ook niet emotionele of psychische problemen en, bovenal, slaappillen hielpen gewoon niet. Na maanden sukkelen kwam de man uiteindelijk bij père Antoine terecht. Na wat indringende vragen bleek dat de man zich in een recent verleden bezig had gehouden met zwarte magie. Daarop heeft père Antoine het klein exorcisme gebeden, waarna de slapeloosheid ophield.
Iedereen mag over die gebeurtenis het zijne denken, maar hoogstwaarschijnlijk was hier sprake van demonische invloed.