Discussie: Zwartwerken
Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2008, 13:48   #1
adviesnodig
Vreemdeling

Standaard Zwartwerken

Kan iemand mij iets zeggen over de maatregelen die getroffen worden als iemand betrapt wordt op zwartwerken?

Ik heb nl sinds 1 maand een Italiaanse vriend, die in Belgie woont. Ik ben Nederlandse en woon ook in Nederland. Nu is hij plotseling gepakt met zwartwerken. Hij moest 2 DAGEN later al voor de arbeidsrechtbank komen!!!! Is men echt zo snel hiermee in Belgie? Vervolgens beweert hij dat zijn bankrekening geblokkeerd en leeggehaald is door de rechtbank. Dit laatste ivm de boete die hij betalen moet. Ook is zijn uitkering voor 9 maanden geschorst!!! In Nederland is dit echt allemaal niet mogelijk. Ik zou graag weten hoe dit in Belgie is. Hij trok nu nl gewoon bij mij in omdat hij geen cent had. Ik heb echter ook tijdelijk een uitkering en kom daar zelf al niet rond mee. Dus heb ik hem inmiddels gevraagd weer naar huis te gaan. Hij is diep teleurgesteld. Noemt dit geen liefde. Maar ik heb het gevoel dat ik uitgebuit wordt.

Wie kan mij de maatregelen noemen die gehandteerd worden in Belgie in deze situatie?
adviesnodig is offline   Met citaat antwoorden