Los bericht bekijken
Oud 6 februari 2004, 14:58   #1
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Het belangrijkste argument voor Vlaams Nationalisme lijkt me dat het gemakkelijker is in Vlaanderen dan in Belgie om een behoorlijk bestuur te organiseren. "Wat we zelf doen doen we beter", zie bvb. de kwaliteit van het onderwijs.

Wat me de laatste jaren bijzonder tegenvalt is dat de Belgische slecht-bestuur-ziektes (corruptie, onbekwaamheid van ministers en staatssecretarissen, populisme, media spin, negeren van belangrijke maatschappelijke noden, etc.) gewoon worden overgenomen op het Vlaamse regeerniveau. Economie, veiligheid (grootstedenbeleid), migratie, mobiliteit, ... krijgen in het huidige kader geen antwoord.

Het is mogelijk dat meer Vlaamse bevoegdheden beterschap brengt, maar er is duidelijk geen automatisme. Er is dus meer nodig.

N-VA is Vlaams-Nationaal, maar heeft geen andere duidelijke maatschappelijk relevante strijdpunten. (Het Vlaams Blok wel: migratie, veiligheid).

Ik (en ik denk velen met mij) zie niet in hoe stemmen voor N-VA een meerwaarde brengt, en zeker niet in een Vlaamse of Europese verkiezing...