Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2008, 18:44   #102
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Verkeerd signaal. Leidt te veel tot versplintering. Het taalprobleem is een achterhaald nepargument. Voor zover ik al eens in een kerk kom in mijn omgeving merk ik er ook anderstaligen.

Taal is ondergeschikt aan een religie, levensbeschouwing of ideologie. Wie absoluut een moskee wilt openen enkel voor Vlaamse bekeerlingen is asociaal en simpel van geest.

Inderdaad, in Antwerpse kerken zie je mensen uit alle windstreken, alle kleuren en bijlange niet inderdaad begrijpt alles wat er gezegd wordt. Maar in een kerk is iedereen welkom, ongeacht origine of zelfs religie.
Bij moslims blijft het etnische aspect en zelfs een racistisch aspect spelen. Waarom hebben Turken, Marokkanen, Albanezen, Pakistanen elk hun EIGEN moskee en waarom mogen niet-moslims niet binnen in een moskee.... En dat Turken en Marokkanen als kat en hond tegenover elkaar staan is al langer geweten. Op een buurtfeest eisten de Marokkaanse en Turkse mannnen een APARTE tent voor hun vrouwen: één voor de Turkse en één voor de Marok.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 22 januari 2008 om 18:54.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden