Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2008, 07:49   #8
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Wie de kokhalzende toestanden gezien heeft in de weeshuizen in Bulgarije zal moeten beamen dat, 63 jaar na datum, nog steeds toestanden bestaan die vergelijkbaar zijn met de concentratiekampen ten tijde van de nazi's.
Kinderen totaal uitgemergeld, vuil, opgesloten, mishandeld. Juist nog wat prikkeldraad en enkele verse neo nazi ontbreken om hun sadistische lusten op bot te vieren, maar wat niet is kan nog komen...
En eens te meer blijkt uit de reportage dat "arbeit macht frei" de tijd doorstaat.
Zo zie je dat een jongen zijn enige mogelijkheid om buiten te komen is doordat hij moet meehelpen met de was.
Indien je de reportage nog niet hebt gezien : www.deredactie.be of canvas.
Ik het ergste van al is dat ik er moedeloos moet op toezien dat er bijna niets aan wordt gedaan door onze "gezagsdragers". Dergelijke feiten halen meer en meer de voorgrond en worden ook meer en meer afgedaan als 'faits divers" die binnen drie dagen reeds in de vergeetput zijn beland. Gauw wat geld opsturen en één of andere comissie en het geweten is gesust.
Ik zou zeggen kijken en reageren!!
Dit is helemaal geen nieuw gegeven, maar een oud zeer.

In de jaren 80 en 90 zijn er zelfs hier verschillende instellingen gesloten geweest waar de toestanden echt niet veel beter waren.

Het probleem is dat instellingen het nodig geld moeten krijgen en dat er de nodige controles moeten uitgevoerd worden, of dat het anders altijd en overal fout moet lopen.

En onze gezagsdragers kunnen daar niet veel tegen doen.

Men kan enkel actief deze gevallen opsporen en uitmesten, verder valt daar gewoon niets tegen te doen, want machtsmisbruik en hebzucht zijn hier ook een onderdeel van en men kan onmogelijk overal tegelijk zijn.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden