Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf
Het is het lot van de afwachters en degenen die uitsluitend een taalzuiver Vlaams eiland willen: steeds meer gebieden afgeven. Brussel hebben ze al opgegeven, dat wordt zelfs mainstream. Max heeft aangetoond dat ook de Rand niet veilig is. En dan zwijg ik nog over een hele reeks taalgrensgemeenten, aan deze én aan gene kant van de taalgrens. Wie denkt dat alles daar voetstoots zal verlopen, vergist zich.
Als Stab gisteren vroeg, wat me drijft naar een voorzichtiger houding inzake onafhankelijkheid, dan staat die gestage afkalving van het Vlaamse grondgebied vooraan. Als het werkelijk zo zou zijn dat een hele reeks gemeenten niet meer belangrijk genoeg zijn voor Vlaanderen om ze tegen elke prijs te behouden, wat doen wij hier dan nog? In dat geval zal Vlaanderen plots niet meer belangrijk zijn voor duizenden burgers.
|
Ik heb liever niet dat Max mij mag vertegenwoordigen.
Verder ben ik ervan overtuigd dat hoe langer Belgique zal bestaan, hoe meer grondgebied we zullen verliezen.
Dat verlies kan enkel voorkomen worden door hier en nu de definitieve grenzen te trekken. Met uitsluitend belgicistische partijen aan de macht en Vlaams-nationalistische die zich laten gebruiken om de belgicistische machten te versterken zal dat niet gebeuren, zoveel is duidelijk.