Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
Ik vind dat in openbare gebouwen en rechtbanken het kruisteken terug moet opgehangen worden. Het is te hopen dat we hiermee de moslims kunnen provoceren. Kwestie van het debat serieus op gang te brengen. 
|
Ik heb nog nooit iemand horen protesteren tegen heren of dames die met een kruisje rondlopen, vaak verkregen bij de eerste communie, en die aan de toog van een overheidsdienst vertoeven.
Dit kan niet enkel zijn omdat mannen diep in décolletés kijken door hun genetische aanleg: vrouwen komen ook aan togen van gemeente-en provinciehuizen en zijn niet onder de indruk van décolletés, tenminste: een meerderheid van hen.
Ik weet nochthans dat er veel katholieken zijn, en dat die allerlei discriminaties tegenover vrouwen normaal vinden en vonden:
- geen vrouwelijke priesters, bisschoppen, pausen
- geen abortus
- geen voorbehoedsmiddelen
- geen sex zonder pastoor
- missionarishouding en voor het zingen de kerk uitgaan.
Het zijn allemaal bedroevende dingen voor de vrouwen die van het kruis houden maar niet eens met hun eigen kruis mogen bezig zijn zonder te gaan biechten.
Het zou echter niet in mijn hoofd opkomen om hen daar om te verwijten.
Laat staan om ze hun kruis af te pakken.
Ik ben daar immers een even grote pezewever door dan hen die hen die regels opleggen.
Het gaat hier over verdraagzaamheid, over houden van verschillen. Houden van Vlaanderen waar het zuiltjesdenken stillekesaan aan het verdwijnen is.
En niet één of andere godsdiensthater van blauwen bloede of van bruine hemdskleur gaat mijn vrijheid afpakken....