Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2008, 18:58   #143
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Misschien u eens herhalen. Wat waren precies uw woorden, 'aangezien Duitsland Polen was binnengevallen en Engeland en Frankrijk zich van Polen bondgenoot hadden verklaard, heeft Duitsland deze beide de oorlog verklaard want Duitsland wist wat de gevolgen zouden zijn'. Moet het niet opzoeken kan het hier zo neerzetten, zoekt u zelfs eens op wat u hier neerzet. Ge gaat misschien verschieten.
U kan uiteraard de woorden vinden waarin ik stelde dat Duitsland de oorlog verklaarde aan Engeland en Frankrijk? Want dat waren de woorden die u mij in de mond legde, maar nu lees ik iets helemaal anders?

Ik stelde dat Duitsland de oorlog verklaarde aan Polen, waardoor ze automatisch in oorlog kwamen met Engeland en Frankrijk door het verdrag van wederzijdse bijstand. Dat was in antwoord op één of andere revisionist die beweerde dat Engeland en Frankrijk door hun oorlogsverklaring aan Duitsland verantwoordelijk waren voor het uitbreken van een wereldoorlog, terwijl nochtans Hitler bewust hen een "casus belli" had opgedrongen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden