Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2008, 23:26   #48
benonie
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dit is natuurlijk een argument voor het dragen van de hoofddoek!
Indien ambtenaren de hoofddoek dragen, indien veel meer mensen die islamiet zijn ook in openbare diensten waar ze in kontakt komen met het publiek de hoofddoek dragen, leraars, tv-presentatrices, politieagentes enz... dan is dit binnenkort een even "normaal" en aanvaardbaar detail dan bakkebaarden, snorren of design brillen, dan kuttebaardjes, dan petjes, dan brillen en paraplu's.
Het is juist door het te verbieden dat je de acceptatie en gewenning tegengaat.
Niet erg slim als argument
Het legt ook niet uit waarom je het zou VERBIEDEN, wel waarom men het zou OPLEGGEN.
Niet erg slim als tegenargumentatie zou ik durven zeggen. Het is niet omdat u dit normaal zal vinden dat iedereen dit normaal zal vinden. Zoals ik al zei, een groot deel van de bevolking zal altijd een aversie hebben tegenover extreme uitingen van religie, wat iets heel anders is dan baseball-petjes en brillen.
U denkt blijkbaar ook dat piercings en groen haar sociaal aanvaard zijn. Dat is maar voor een gedeelte waar. Dit geldt voor een deel van de progressieve bevolking, maar dat zal altijd een minderheid blijven. Er zijn dus mensen met een andere visie als de jouwe en de mijne, heel wat mensen.
Zoals iemand anders al zei, probeer eens werk te zoeken met een piercing in je gezicht en groen haar. Je zal waarschijnlijk wel werk vinden maar je keuze zal serieus beperkt zijn, net als dat die keuze serieus beperkt zal zijn voor vrouwen die een hoofddoek op het werk willen dragen. En volgens mij zal dit niet verbeteren in de toekomst zoals u denkt, eerder verslechteren als bijvoorbeeld de conflicten in het Midden-Oosten blijven aanslepen.

Laatst gewijzigd door benonie : 23 januari 2008 om 23:27.
benonie is offline   Met citaat antwoorden