Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband
Goh, op zich is Jan met de pet daartoe bereid. Alleen heeft hij die luxe niet omdat bv. zijn huur er moet liggen.
|
Hetgeen ene verdoken manier is om te zeggen dat hij er niet toe bereid is; dan moet hij er ook niet achter zagen. There's no free lunch, of je neemt de voor- en nadelen, of je neemt niets.
Citaat:
Met die huur kunnen aandeelhouders dan een beetje spelen en, be real: de winst die ze ermee maken is niet HUN VERLONING in de zin van salaris.
|
Nee? Iedereen hier viseert toch zo graag de grote aandeelhouders? Waar halen die hun inkomsten uit denk je?
Of zelfs al wil je overgaan naar topmanagers; bij die mannen is meer dan de helft van hun loon betaald in opties. Hoezo, het is niet hun verloning?
Citaat:
Ik vind jouw opmerking dan ook een beetje flauw. Dat verhaal van "verloning naar risico" is nogal relatief als je het kapitaal van de doorsnee aandeelhouder bekijkt.
|
Ahja, waarom dan? Meer kapitaal op de beurs inzetten is per definitie minder risico?
Citaat:
Ik wil je even een persoonlijke vraag stellen. Antwoord alsjeblieft naar eerlijke waarheid (of antwoord niet, dat recht heb je). Waarom heb je de reflex om bv. Belgacom te verdedigen?
|
Waarom niet? Omdat het bon ton is als een blinde briesende stier te schieten op alles wat wat globaal werkt/is? Welke reden zou ik hebben om hen niet te verdedigen?
Citaat:
Vanwaar de neiging om grote bedrijven (èn hun aandeelhouders en kaderleden) die wel degelijk heel wat winst maken te verdedigen ten koste van de stakende arbeiders, die (hoe je het ook draait of keert) zelden verder zullen geraken dan een rijhuisje en een occasiewagen...?
|
Omdat het die bedrijven, aandeelhouders en kaders hun volste recht is om dergelijke winsten te maken, omdat ik er niet mee inzit dat anderen die meer kunnen, meer doen en meer risicoonemen dan ik een mak meer verdienen, omdat die arbeiders enkel kunnen kijken naar "die heeft meer dan ik en dat kan dus niet"-mentaliteit en vooral omdat ze daarbij hun hele redenering stoelen op kolossale simplismen.
So what dat ze niet verder geraken dan een rijhuisje en een occasiewagen? Is dat verkeerd dan?
Citaat:
Belgacom "kan er niks aan doen"... Ocharme. Ze kunnen niet anders dan hun klanten uitzuigen en stijgende olieprijzen (of zelfs maar geruchten daarover) gebruiken als reden voor prijsverhoging. In dat verband nogmaals:
|
't Zal Electrabel wel zijn,maar kom.
Maar als je dan toch zo'n prijsbewust beestje bent, dat alles liefst zo goedkooppmogelijk wil: hoe rijm je die drang naar goedkopere goederen met de drang om bedrijven niet te laten uitwijken naar lage loonlanden én diezelfde bedragen in hogere vaste kosten te jagen?