Mijn redenering heeft vooral betrekking op medicijnen en vaccins, niet op het gebruik van voedingsmiddelen of planten.
Maar blijkbaar is er minder (betrouwbaar en valide) wetenschappelijk onderzoek naar stevia of kan de plant op d één of andere manier schadelijk gebruikt worden(?).
De budgetten die met deze plant gemoeid zijn en het daaruitvolgende lobbywerk is minder groed.
Als je veranderingen wil in een samenleving, dan is dat lobbywerk of het informeren van de beleidsmakers meestal wel nodig, omdat zij simpelweg niet op de hoogte zijn van alles.
(Als het klopt wat jij zegt en zijn genezing is idd aan die plant te wijten, zal de farmaceutische industrie ook niet blij zijn met zo'n plant... De farmacie is erg kapitaalkrachtig. Maar ik geloof niet zo in complottheorieën, ik denk dat vooral het eerste problematisch is.)
Hennep wordt bijvoobeeld ook niet aanvaard, terwijl heel veel patiëntengroepen met chronische ziekten/pijnklachten positieve effecten van cannabis ondervinden.
Hennep een interessant alternatief is om papier en zelfs stof mee te vervaardigen, en het ontzettend goed is voor de bodem...
Tja...