Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde
Uw stelling in bovenstaande quote en uw verdere uitleg (?) in post #99 mogen dan wel hilarisch zijn ; het is uw mening, dus doe ik even moeite om ze ernstig te nemen.
|
sta le dan ook toe in dezelfde toon te antwoorden, als het u belieft...
Citaat:
Dat er aan de monarche een zekere symboliek en historiek kleeft, is in ruimere zin nogal evident, maar of dat dan een "waarde" betekent (en voor wie of wat) is toch wel een ander paar mouwen. Wil dat aspect "waarde" even uitleggen, aub.
|
Wat versta jij onder waarde?
Uiteraard zal het koningshuis geen waarde hebben voor jou omdat jij defacto uitgaat van het idee dat monarchiën slecht zijn net zoals het meerendeel van uw gebroeders hier online... Nogtans heeft het koningshuis een grote waarde symbolisch, historisch en cultureel.
Citaat:
Wat mij echter vooral onduidelijk is en blijft, ook na uw nietszeggende uitleg desbetreffend in voormelde post #99, is de "zeer belangrijke culturele waarde" die het koningshuis volgens u belichaamt.
|
uiteraard is die nietszeggend... En uiteraard heeft u weer eens gelijk!
Denk eens in belgische termen (belgische cultuur dus-niet vlaamse cultuur) en zeg mij dan nog eens of onze koning geen onderdeel is van onze cultuur

. Natuurlijk; wat is cultuur...
Citaat:
Over welke cultuur hebben we het precies ? En welke zeer belangrijke waarde geeft de monarchie daaraan ? Ten nutte en/of ten voordele van wie of wat precies ?
|
http://www.belgium.be/eportal/index.jsp
Citaat:
Wil u nu even de moeite doen om deze vragen ernstig te nemen, en ze concreet te beantwoorden ?
|
indien u uw eigen antwoord als "ernstig" durft kwalificeren dan was een antwoord als "loop r*kken" denk ik meer op zijn plaats denkt u niet? Of is het uw gewoonte te beginnen met "u bent een ongelooflijke lachwekkend en belachelijk maar laat ons toch serieus babbelen"?
mvg
l_w