Rudy,
Kan je mij eens uitleggen waarom iedereen (blijkt nu steeds meer en meer, wat gaat dat in de loop van de komende weken geven; nog weken lang een opkropping voor de vredelievenden, van diegenen die hun religie boven elke wet stellen, dat zal een serieuze knal geven denk ik dan) daar nu zo'n drama van maakt?
Een bepaald bekend politicus, Geert Wilders, waarvoor ik veel respekt heb, maakt een korte dokumentaire film over het onderwerp 'De Koran'. De Koran zal dus nader uitgelegd worden in deze film vermoed ik. En ik ben er zeker van dat, moesten er onwaarheden in de film voorkomen die kunnen aangetoond en gecontroleerd worden, dat Wilders dan wel moeilijkheden krijgt. Dat zou dan juridisch geen probleem zijn veronderstel ik.
In de film zal dus waarschijnlijks op waarheidsgetrouwe manier zaken besproken worden. Hoe moslims moeten leven, wat niet-moslims zijn, hoe ermee om te gaan, wat ze moeten doen als ze homo's tegenkomen enzovoort. En kom nu niet met het argument van gematigden. Daar hoor je niks van.
Maar er is nog geen film Rudy. Waarom dan
nu al zo'n commotie? Of is het misschien omdat ze weten dat 99% van de Nederlandse bevolking dat gaat bekijken. En dat vele mensen van bij ons daar dan eens op de hoogte van worden gebracht. Is dat nu een misdrijf? Er zal niemand beledigd worden in die film want de film gaat gewoon dieper in op de koran. Aangezien beelden meer dan woorden zeggen zal de Koran dus voor de massa beter begrijpbaar worden en dan kunnen de mensen, na het zien van de film, er ook niet meer omheen van erover in discussie te gaan.
En wie
dan onwaarheden gaat vertellen kan wel juridisch vervolgd worden. Het zal ook niet meer verbloemd worden kunnen gerelativeerd.
De moslims zijn dus kwaad omdat hun heilig boek, de Koran, nader wordt toegelicht? Ik begrijp dat niet. Ja, ik weet wel dat de waarheid kan kwetsen, dat is waar, maar daar moet je tegenkunnen vind ik.
Tot besluit Rudy, stel dat je de namen in het filmpje dat men aan Geert Wilders liet zien, de namen Ayaan en Van Gogh zou vervangen van 2 mensen die jou dierbaar zijn:
http://nl.youtube.com/watch?v=At5HMyCROVA Hoe zou je dan reageren?
De wereld op zijn kop voor een filmpje van 10 minuten van Geert Wilders en dan nog over de waarheid. Ik denk dat jij eerder tot de categorie mensen behoort zoals advocaat
Spong met de belachelijkste argumenten die ik ooit heb gehoord.
Sorry voor de lengte van de tekst.