Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2008, 19:03   #1
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard Recruteringsbureau's?

Ervaring mee?

Ik stond nogal versteld toen ik me ging presenteren, last minute en op dringend verzoek van de consulente, bij een befaamd international recruteringsbureau.

Professioneel?

1. De vrouw die me die middag gebeld had en met wie ik afspraak had, was er niet. Opeens ziek geworden. Ik wachtte 20 minuten en iemand anders kwam, samen met een observator.

2. Er is me vanalles gevraagd: waarom zoekt U werk, wat heeft U gedaan, hoe zijn uw talen. Vanalles, behalve: "Waar zoekt U naar?"

3. Toen ik een salarisbedrag noemde, werd me gezegd dat goed betalende jobs vaak iets verstoppen, en waarschijnlijk stiekum ON-interessante jobs zijn.

4. Toen ik mijn printjes met de jobaanbiedingen waarvoor ik kwam bovenhaalde, waren die jobs ineens niet meer beschikbaar.

5. Wél kreeg ik een andere consulente over de vloer, die met een aanbod kwam dat om allerlei redenen totaal niet met mijn wensen strookte (plaats van kantoor, salaris, job).

6. Ik moest een computertest doen... OP PAPIER!! Dus theoretisch klikken op control+alt+delete of wat er ook maar gevraagd werd. Té absurd.

7. Er werd me gevraagd een papier te tekenen waardoor zij de toestemming kregen mijn CV door te sturen, maar er stond ook iets op van "Het contract moet binnen de 48 uur getekend worden". Er werd me ook mijn ID en SIS kaart gevraagd.

professioneel?

PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden