Laat me hier iets over uitspreken.
Een hoofddoek veranderd niets aan het karakter van een persoon noch aan de kwaliteiten van die persoon die hij of zei op het gebied van werken kan tonen. Het is tenslotte niet de hoofddoek maar de persoon zelf die het doet. Democratie betekend vrijheid. Vrijheid van meningsuiting ZONDER ANDEREN TE KLEINEREN OF TE DISCRIMINEREN. Vrijheid van geloof, vrijheid om te zijn wat je wilt zijn. Maar in een maatschappij die we democratisch noemen deze dagen kan dat niet. Een mens met een hoofddoek wordt verplicht om haar geloof achterwege te laten om te mogen studeren. Je wordt verplicht om anders te zijn dan hetgeen waarvoor je gekozen hebt. Is dit democratie? Aanpassen of opkrassen? Snij mijn arm open dan komt er bloed uit. Snij een moslimvrouw haar arm open dan komt er bloed uit. Doe hetzelfde bij een Joodse of Christelijke mens komt weer bloed uit. We zijn allemaal mensen en blijven mensen, maar sommigen blijven niet menselijk. Velen denken dat het verbod opheffen ze verplicht om een hoofddoek te dragen terwijl dit niet het geval is. Een hoofddoek dragen beinvloedt een ander niet. Het is de weize waarop de persoon in kwestie ervoor gekozen heeft om te leven. In de Ottomaanse rijk leefde alle volkeren in een staat in vrede. en het heeft 900 jaar geduurd. Wanneer mensen de hebzucht kregen om nationaliteiten te krijgen hebben ze die rijk van binnenin verwoest. De dag van vandaag wordt de islam niet geaccepteerd door verkeerde beelden. Een zelfmoordterrorist blijft een terrorist en terrorisme heeft absoluut geen plaats in de islam. Integendeel het is absoluut verboden zelfmoord te plegen in de islam. Als je aangevallen word mag je jezelf verdedigen ook al gaat de tegenstander dood. Self-defense noemt zoiets. Zelfs vwraakgevoelens mogen niet in de islam. Iemand die de koran opengedaan heeft en leest wat er in staat begrijpt me wel. Maar als je helemaal niets weet van een godsdienst zwijgt er aub over en geef geen veroordelingen.
Het hoofddoekenverbod heeft tot nog toe enkel en alleen maar een separatistische gevolg gehad zoals een moslimvrouw is minderwaardig. Als iemand in een minirok op straat loopt mag ze da. Ze moet maar zelf weten of ze graag mensen naar haar hoort roepen of dat andere mannen er dwaze gedachten over hebben. Het stoort de mensen niet. En als een vrouw beslist een hoofddoek te dragen dan moet er ook respect aan gegeven worden. Democratie betekend ook vrijheid van keuzes maken. Mensen hebben het recht om zelf te kiezen hoe ze zich willen kleden. Mensen hebben het recht NIET om anderen te zeggen hoe ze zich moeten kleden. Als iedereen de voorkant van hun eigen huis opkuist dan blijft er geen vuilheid op de stoep. Als iedereen hun niet moeit met de levenswijze van een ander zal ze hetzelfde respect weerkrijgen. Dit is immers respect hebben voor de leefwijzes of leefgewoontes van andere mensen. Ik ben zelf een moslim en heb veel joodse en christelijke vrienden. ik beinvloed hen niet zij beinvloden mij niet. Dit is wat democratie betekend. Kunnen leven zonder invloed van iemand anders en zonder iemand anders te beinvloeden. En mensen die van mening zijn dat we terug moeten keren naar ons land hebben dan geen idee wat er met dit land gebeurt. We hebben Belgie samen gemaakt wat het nu geworden is en moeten er vanaf nu ook samen verder doen. We leven op een aardbol en niet op verschillende planeten. Dus mensen die veroordelen op uiterlijk en kledingweize van anderen, begin alstublieft eerst bij je eigen huis op te kuisen en waarschuw dan de anderen over de zuinigheid van hun voordeur.
bedankt voor jullie aandacht.
|