Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen
Gezien de recente gebeurtenissen in Afghanistan lijkt het volgende scenario het overdenken waard. De regering Karzai wordt omvergegooid door een alliantie tussen de Taliban en een of andere Generaal met steun van de NAVO en de VS. De nieuwe regering wordt voorgesteld als een voldongen feit en een ‘coalitie’ tussen Taliban en andere lokale groepen die de vrede zal garanderen en de levens van onze militairen zal sparen. De Taliban garanderen de pijplijnen en dergelijke (daar hadden ze nooit een probleem mee) en zo hebben we een anti-Iran regime geïnstalleerd, in plaats van de huidige puppet die Iran-vriendelijk is.
Hoe ‘slecht’ de taliban zijn, en hoe de Afghanen tegen hen moeten worden beschermd wordt even vergeten want ja, weet je, der zijn natuurlijk ook ‘goede’ talibans. Dat is ook verhaal voor de pers. Daar moet het publiek het maar mee doen. Wat de meeste ook zullen doen, wetende hoe heilig TV en krant nog steeds zijn. En sommige forummers passen hun antiTalibanverhaal ook aan...we moeten nu eenmaal pragmatisch blijven niet...
De vraag is dan of ‘puppet’ Karzai zich niet zal ontpoppen tot een volwaardig leider in deze omstandigheden en dit scenario onmogelijk maken. (In Pakistan lijkt dat te lukken...)
Als het dan een beetje meezit kunnen de Belgen hun heldhaftigheid bewijzen tegen Iran, eindelijk een vijand ons waardig.
Just a thought...
Ik blijf erbij. Dit is geen goede zaak voor Europa. We sluiten het oosten af, terwijl het westen begint te teren op onze welvaart...Dat is een gedachte die me soms bezighoudt.
|
Lees eens goed wat ik rood heb gekleurd.
De Navo en de VS?????? De USA is een lid van de Nato, zelfs het militair grootste lid. Dus waarom je hen tweemaal wil laten ingrijpen begrijp ik niet.
Een coalitie tussen de Taliban en andere krijgsheren???????
Een coalitie in Belgie tussen het VB en het FDF is betrouwbaarder en eerder mogelijk dat de door jou voorgestelde coalitie.
Goede Taliban????? Eigenlijk enig besef wat de Taliban zijn?
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar je heb in iedergeval nog niet veel besef van wat geloofsovertuigen kunnen aanrichten en wat dit echt inhoud.
Je bent tegen de oorlog in Irak, je vind het fout dat men naar Afghanistan gaat, maar je wil wel een oorlog met Iran beginnen??????
Begrijpen wie begrijpen kan.
Dat het westen op zijn lauweren aan het teren is, is reeds lang geweten, het is ook de oorzaak van veel wereldproblemen.