Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2008, 17:20   #14
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wolf Bekijk bericht
Aangezien mijn afkomst (en levensstijl) Europees is, en ik strijd voor het Europese volk en zijn cultuur lijkt mij dat onmogelijk. Wat van bepaalde volksverraders niet gezegd kan worden...
Hoe definieer jij het "Europese volk en zijn cultuur"? Alle christelijke volkeren? Dan zijn er heel wat West-Europese landen die eruit moeten. Het "Arische volk"? In dat geval sta ik erop dat je pleit voor de toetreding van Iran en India tot de EU. De Germaanse volkeren? Wat dan met de Latijnse en Slavische culturen? De Angelsaksische, horen die er bij? Gebruik je soms de Kentum-Satem-indeling om te definiëren wat Europees is en wat niet? In dat geval, wat met de Slavische volkeren? Of zijn het de "Indo-Europeanen" aan deze kant van de Oeral? Wat dan met het Finoegrische taalgebied en Baskenland? Of is huidskleur het criterium? Of geografie? Of nog iets anders?

Welke arbitraire indeling gebruik jij om te bepalen wie tot "het Europese volk en zijn cultuur" behoort?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 8 februari 2008 om 17:21.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden