Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Laat ik het dan anders zeggen: In huis Anubis bestaat de helft van de acteurs uit Vlamingen, de andere helft uit Nederlanders. Dat stoort niemand en mijn kinderen horen het verschil niet eens. Althans, het valt ze niet op. (Degenen die zich eraan storen, vreemd genoeg, zijn de Vlamingen die vinden dat de Vlaamse acteurs te houterig acteren en de Nederlanders die vinden dat de Nederlandse acteurs te blaaskakerig acteren t.o.v. de Vlamingen. De kritiek richt zich dus op de acteurs uit het eigen landsdeel, niet andersom. De kinderen zal het trouwens een zorg zijn.)
Om dit programma is gevraagd door Nickelodeon, een nederlandse zender met veel kijkers in Vlaanderen (Hiermee schoffeerde Studio 100 eigenlijk de VRT maar dat is een andere discussie).
Er is duidelijk behoefte aan samenwerking in programma's en ik zie ook een markt voor gemeenschappelijke media.
Ik weet dat veel van mijn landgenoten 's nachts kijken naar de herhalingen van Terzake en het VRT-nieuws, bijvoorbeeld.
|
Mja, je kan daar wel uit besluiten dat er eventueel een markt voor is. En als die er is zal die ten volle worden benut door commerciële zenders.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
|