Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2008, 22:28   #1
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard "Russische roulette"

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...21928831080208

Citaat:
Poetin boos op Navo en VS
Nieuwe defensiestrategie voor Rusland

MOSKOU - De Russische president Vladimir Poetin haalt uit naar de Verenigde Staten en de Navo wegens hun 'militaire expansie naar de grenzen van Rusland'. Daarom heeft hij in een toespraak een nieuwe defensiestrategie voor zijn land aangekondigd.

Er kwam volgens Poetin geen enkele constructieve reactie op de vragen van Rusland met betrekking tot de Amerikaanse plannen om onderdelen voor een raketschild in Polen en de Tsjechische Republiek te plaatsen.

Wat de Amerikanen consultatie noemen is volgens Poetin niet meer dan 'een kennisgeving en diplomatieke dekmantel voor de tenuitvoerlegging van hun plannen'.

Rusland zal zijn krijgsmacht moderniseren en nieuwe wapens ontwikkelen om de nieuwe bedreigingen het hoofd te bieden. 'Wij worden hiertoe gedwongen', zei hij. Poetin zei zelfs dat een nieuwe wapenwedloop is begonnen. 'Wij zijn niet degenen die ermee begonnen zijn.'

Een Navo-woordvoerder zei in een reactie dat de verdragsorganisatie zich van de Russische zorgen bewust is en daar zoveel mogelijk rekening mee houdt. 'Maar uiteraard moeten we ook de belangen en de veiligheid van de Navo-lidstaten in acht nemen', aldus de woordvoerder.

Poetins toespraak wordt gezien als zijn afscheid als Russische president. Op 2 maart kiezen de Russen zijn opvolger. Poetin mag zich na twee opeenvolgende ambtstermijnen niet opnieuw herkiesbaar stellen. Poetin denkt er daarom aan om zich als premier kandidaat te stellen.
Tjonge jonge jonge ,en dat moet ik nu geloven ? Ik weet niet wat ik zou verkiezen indien mij de keus stelt tussen een ak-45 en een m-16 ???

Wat zou u verkiezen ? (er is geen ontkomen aan de keuze)