Discussie: De Waanzin Ten Top
Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2004, 07:40   #158
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Voor dit vervangsinkomen te kunnen verkrijgen heb je bovendien in de meeste gevallen (behalve als je vreemdeling bent) moeten werken (betalen).
Je kan het niet laten om met zo'n onzin af te komen he? Er zijn genoeg jongeren die nooit gewerkt hebben en ook een uitkering krijgen na enkele maanden als ze geen werk vinden .

Citaat:
Dit Koninghuis krijgt dit inkomen echter zonder dat ze daar ooit een bijdrage voor geleverd hebben. Enkel het feit dat je uit een Koninklijk geslachtsdeel gevallen bent berechtigd jou op een fortuinlijk leven op kosten van de arbeiders van dit land.
Er zijn meer dan voldoende noden in dit land waar dit geld beter aan besteed kan worden. Hoeveel pensioenen zouden bijvoorbeeld al met dit geld kunnen uitbetaald worden.
Ik ben dan ook van mening dat het Koningshuis enkel nog op vrijwillige basis moet gesteund kunnen worden. Die wie geld aan het Koningshuis wil geven doet dat en die er geen wil aan geven hoeft dat niet te doen.
Inderdaad afschaffen al die dotaties ze hebben geld genoeg . En dan hoor je dat dat geld de belgische economie ten goede komt en dan zie je laurent in een ferrari rondrijden. Tiens ik wist niet dat ze die in belgie produceerden

Citaat:
hetzelfde geldt voor het vreemdelingenbeleid en de asielopvang. Diegene die voorstander van dit beleid is moet daar maar voor dokken en ndiegene die er tegen is moet er van vrijgesteld worden.
Nee vind ik niet koningshuis is iets dan niet noodzakelijk is, asiel en vreemdelingen beleid wel. Als er daar nu te weinig geld voor is kost het later hopen om het terug in orde te krijgen.

Je kan net zo goed beginnen over de politie (zullen criminelen leuk vinden)
k9 is offline   Met citaat antwoorden