Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Ik meen gelezen te hebben dat die plannen op Bush tafel lagen in de zomer van 2001.
Ook werd er met Iran en India gepraat over evt. steun aan een actie tegen de Taliban, het werd dus al wel concreter. (Alhoewel dat misschien eerder of toch in de eerste plaats over sancties e.d. ging, dat weet ik niet meer juist.)
|
Op zich is er natuurlijk niets mis met terrorismebestrijding.
Citaat:
|
De Noordelijke Alliantie werd al een tijdje gesteund volgens mij. Maar soit, misschien heb je nog wel gelijk over de aanvang van de oorlog maar hoe het uitgedraaid is, is toch wat anders, men heeft marionetten geïnstalleerd, laat corrupte stamhoofden gerust, en bestrijdt op een niet al te propere manier de Taliban zonder veel succes. En ik heb ook nog niet de indruk gekregen dat het risico op terrorisme door dit ingrijpen is verminderd.
|
Met die kritiek ben ik het wel gedeeltelijk eens.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
|