Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse
Oorlog wordt gewettigd door een opgezette regeringsorganisatie, zodat de moord op grote schaal niet als misdaad maar als plicht wordt gezien.
Deze opgezette regeringsorganisatie kan ook bij “interne twist” (revolutie) ordes geven om op eigen volk te schieten, dit is uiteraard nooit te rechtvaardigen.
Het voeren van een oorlog is volgens het internationaal recht in beginsel onrechtmatig, (ook in eigen land, mensenrechten) ook het dreigen met geweld valt onder dit artikel.
|
Toen ik mijn legerdienst deed was ik op een bepaalde weekend officier van wacht en als olt. de hoogste in graad in de kazerne. Onze kazerne was aangeduid als "reserve "ordehandhaving" want er was een bitsige staking lopende. Weekendpermissies waren opgeschort, alle beroeps op weekend, waarschijnlijk vlug oproepbaar door Wommelgem, en ik kreeg de sleutels van de munitiebunker (sowieso een voorraad in de safe ook), voor het geval beroep op het leger zou gedaan worden. Gelukkig werden we niet opgevorderd, want ik vrees dat ik voor de krijgraad zou geëindigd zijn.

Het kwam toen niet in de pers dat men eraan dacht het leger en de miliciens tegen stakers in te zetten.