Los bericht bekijken
Oud 11 februari 2008, 23:16   #24
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brontosaurus Bekijk bericht
Hennep kan 40.000 chemische produkten vervangen maar dan verliezen zowel staat als multinationals hun centjes.Hennep is goed voor het milieu,maar moeder aarde verkrachten uit hebzucht is een populaire sport.Hennep roken is geestverruimend maar dan wordt je een gevaar voor de maatschappij.
En door hun wetten te erkennen werk je mee aan hun systeem.
Als het waar is dat hennep goede/betere textiel oplevert dan moet dat spul meteen groot gekweekt worden.

Ik heb wel eens hash-spul geprobeerd te roken, 1x geschraapt van een rood blokje en een andere keer meer bruinig maar het smaakte allebei naar autoband, gaf een branderig gevoel in mijn keel en, evenals bij het "passief meeroken" in muziek-keldertjes, geen van de altijd weer beloofde "geestverruimende" effecten maar wel 2-3 dagen n�* de happening de noodzaak om alle door mij getypte bedrijfs- en handelscorrespondentie enige malen terug te lezen wegens de onmogelijkste tikfouten en onbestaanbare afkortingen ..... enorm tijdverlies, ongeschikt dus voor een enigszins serieuze werker.

Wat wel ging, voor een aardig aroma en zonder "bijverschijnselen": een zo vers en kleverig als verkrijgbaar stukje plant/bloem ingepakt in een stukje plastic, veel kleine gaatjes ingeprikt met een speld of naald, in een pakje shag schuiven; binnen het uur een prettige nieuwe smaak, niemand in de omgeving ruikt het en het kruidenbuiltje kan verhuizen naar een nieuw vol pakje, blijft 3-5 weken actief en eenmaal uitgedroogd, weggeven aan een "echte" liefhebber.

Wel had ik de kans om de reacties van de echte gebruikers te bestuderen: geest"verruiming" ammehoela, stuk voor stuk duidelijke bewustzijnsvernauwing en op de iets langere termijn ook bij een weekje "onthouding" voortschrijdende uitstoot van onzin & wartaal; dit laatste annex de productie van door een gezond mens niet goed produceerbare taalfouten zie/hoor/lees ik vaak ook en vooral op forums en is voor mij een teken aan de wand.

Hennepvezel, touw-achtige plukken draad, ken ik wel als ouderwetse "pakking" in de koppelingen van verwarmingsradiatoren en ook als afdichtingshulpmateriaal aan boten. Mwah, onze voorouders waren echt niet dom hoor.