Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2004, 14:55   #1
isa
Vreemdeling

Standaard

De regering belooft en belooft, maar wat doet ze concreet, voor de gewone werkmens!? De gezondheidszorg; een gewone ziekteverzekering dekt in feite niets meer, neen, je hebt een extra zorgverzekering nodig, een extra hospitalisatieverzekering, ... en als je al wat ouder bent, mag je content zijn dat je jezelf nog kan verzekeren. De pensioenen; de mensen die hun ganse leven gewerkt hebben, aan den lijve ondervonden hebben dat ze met steeds maar minder volk steeds maar meer en meer moeten presteren, gaan binnenkort nog langer moeten werken; de leeftijd van het brugpensioen wordt omhooggetrokken. De privatiseringen; als je één keer je rekening van electrabel niet betaalt, dreigen ze al je af te sluiten en raden ze je aan op zoek te gaan naar een andere energie-leverancier. En de regering belooft maar dat ze nieuwe jobs gaat creëren, hoe? Door de mensen nog langer te laten werken, door nog meer privatiseringen in te voeren, door nog meer faillissementen toe te laten, door de sociale zekerheid helemaal af te schaffen? Ik denk het niet! Noch de traditionele partijen, noch het Vlaams Blok ( die wel een heel spel maken rond het migrantenstemrecht, maar die, als x aantal mensen, én gezinnen dus, zonder inkomen vallen, zwijgen als vermoord ) hebben een oplossing. Kritiek leveren is natuurlijk gemakkelijk; ik vraag me dan ook af wat jullie oplossing is om de sociale zekerheid te redden?
isa is offline