Los bericht bekijken
Oud 12 februari 2008, 00:04   #280
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Alléz hertog, een afkooksel van 'wikipedia en misschien wat aangepast hier en daar?

Ik dacht al dat u zoiets zou zeggen. Nee, het is een door mij vertaald stukje van de website van ...uh...: Wehrmacht/Kriegsgeschichte/Fall Gelb

Citaat:
Wat kunnen we terugvinden, ligging Ruhrgebied, Nederlandse troepen in de rug van de aanvallende Duitsers, 'De vermeende samenwerking met de Franse en de Britten'. Awel hertog zou dit laatste ondenkbaar zijn geweest? Nu voor de na-oorlogse geschiedschrijving misschien wel want anders zou de Duitse boeman anders uit de geschiedenis met betrekking op het 'niet' respecteren van neutraliteit kunnen komen nietwaar.
U houdt met één ding geen rekening, beste Erlich. De Duitse plannenmakers waren zóóó trots op hun daden dat alles zeer goed gedocumenteerd is, ook hun motieven. En geloof me, twijfel aan de neutraliteit van Nederland of Belgie kwam nicht im frage.

Citaat:
Of zoals u ergens vraagt, (was u toch hé) waarom respect voor de Zwitserse neutraliteit?
Nee, dat vroeg ik niet. U verwart weer mensen.
Citaat:
Dus respect voor landen waar ze zeker konden van zijn zullen ze dan waarschijnlijk wel hebben gehad. Dus de vraag, hoe geloofwaardig kwam de neutrealiteit van Nederland en belgie over?
U maakt uzelf alweer belachelijk. Die neutraliteit stond buiten kijf.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden