Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Er is een duidelijk verschil. Daar gaat het om eigen burgers die bovendien niet worden uitgewezen, maar gewoon als beesten afgeslacht op straat. Als ook jij de ernst van deze toestand niet inziet, dan begrijp ik waarom al die organizaties het geld blijven gebruiken om niets anders dan "down with bush" te gaan roepen.
|
Uitwijzen gaat enkel als er een land is dat hen wil/moet aanvaarden. Dat is dus al geen optie.
Wat doe je dan met je straatjongens? Opvoeden? Wat als daar geen geld voor is, of voor mag zijn?
Tenslotte uw betogingen: het is ook al een tijd geleden dat de witte mars door België trok. Nochtans is er ondertussen zo goed als niks veranderd. Maar mensen betogen er niet meer tegen. De zaken komen minder in de media. Dat is normaal. Het is geen 'nieuws'.
Toen ik in de lagere school zat heb ik trouwens meegedaan aan een actie voor die straatkinderen. Ik heb er later nog gezien. Maar nooit "grote acties". Dat is normaal, want er was nooit een "grote" verandering.
Verder heeft het ook te maken met het nut van je betoging. Als veel Belgen tegen de oorlog in Irak betogen beinvloed dat onze politici, en zo de acties in Washington (niet al teveel, maar er is duidelijk een beinvloeding). Maar als je gaat betogen tegen de misdaden in Zimbabwe, welk effect heeft dat?
|
't Is een uitleg als een ander, maar geen excuus. 100 organizaties die samen elke maand wel een betoging organizeren en wekelijks actie voeren, maar steeds weer onvoorwaardelijk tegen amerika en voor palestina.
Maar niks voor die kinderen.
De pot op.