Citaat:
Ja dan kan het misschien zo wel zijn, maar ik weet dat dit niet in elke school zo gebeurd. Ik kan verzekeren dat het bij mij nooit is gebeurd...dus hangt misschien af van stad en leerkracht!
|
Hoe kan jij nu weten of het bij jou nooit is gebeurd? Maakte je speciaal fouten om te zien of je toch goede punten kreeg?
Had je inzage in de privé correspondentie van de leerkrachten?
Of kreeg je - godzijgeklaagd - al eens een reprimande? slachtoffer van rassiesme en dieskriemienasie dus?
Klacht neerlekggen bij CGKR meiske!
In mijn familie en kennissenkring ken ik minstens ZES leerkrachten!
Allen bevestigen wat Vuyschthaemert hierboven schreef.
Geen van allen waren "racisten" in de betekenis die men er ooit aan gaf.
Wèl heb ik iemand ervan letterlijk horen zeggen: ik ben altijd blij als er een witte ook iets heeft uitgespookt op het moment dat ik Youssofke of Mohammedje moet naar zijn voeten geven... anders ben ik weer rassiestisch bezig als het enkel allochtonen zijn die straf moeten schrijven.
Citaat:
Ja héél mss worden ze in deze geval gediscrimineerd (1school op de 20ofzo) Maar De allochtonen hebben het toch met wat moeilijkere discriminatie te maken: discriminatie op de werkvloer/jobmarkt/uitgaansleven en gewoon op't straat
|
tja, ik weet dat op de werkvloer veel wordt gediescriemieneerd. Zo mogen in sommige rassiestische bedrijven marokkanen en turken maar vijf weken op verlof gaan en geen twee maanden. Witte kaffers mogen natuurlijk in die zomerperiode enkel twee weken als ze kinderen hebben, tja iémand moet toch de dienst verzekeren hé.