Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2008, 15:59   #172
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik las iets heel anders. Namelijk dat alle standpunten die tijdens de crisis genomen/verkondigd werden door tactische overwegingen gedicteerd waren, dat iedereen bereid gevonden werd om zijn eigen programma in te slikken. Dat er onder elkaar wordt afgesproken om de kiezer verhaaltjes wijs te maken.

Ik heb dankzij DS bevestiging dat de BHV stemming één grote farce was, en dat parlementsleden aan wie ik mijn stem heb gegeven tot op de laatste miinuut op de bevelen van hogerhand wachten om te zien of het "ja" of "neen" zou worden.

Ik heb ook de opiniestukken van Rolf Falter en Peter De Graeve gelezen over onze democratie, onze instellingen en de soevereniteit van het volk.

DS heeft mijn aandacht gevestigd op de belangrijkste dingen die er zijn : de democratie, de werking van de instellingen, de vrijheden en rechten van de burger. Ik heb in mijn leven eigenlijk nog nooit zo'n belangrijke artikels gelezen.

Mogen wij het over de inhoud van die artikels hebben en de zoveelste discussie over Brussel en "hoe-slecht-die-Vlamingen-wel-niet-zijn" elders houden?
²
den ambetantsten is offline