Los bericht bekijken
Oud 14 februari 2008, 17:58   #1
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard Wat schuilt er écht onder Europees anti-Amerikanisme?

Volgens de Amerikanen heeft het anti-Amerikanisme de laatste jaren nooit geziene hoogten bereikt in Europa. Het heeft hen ertoe gebracht zelfs een speciale diplomaat aan te wijzen die het anti-Amerikanisme moet bestrijden.

De eerste "public diplomacy" post met die specifieke taak werd bemand door -- of all people -- Karen Hughes, oorlogs-adviseur en zeer close met George Bush,- wat velen natuurlijk deed zeggen dat ze daar op het Witte Huis toch niet erg briljant zijn.

Goed, dat er veel anti-Amerikanisme heerst in Europa zal niemand ontkennen. Maar wat ligt daar volgens u echt aan ten grondslag?

Persoonlijk denk ik dat mijn eigen anti-Amerikanisme erop neerkomt dat ik veel van Amerika hou, en dat het zo jammer is dat dit land zijn fantastische potentieel en verleden met de huidige politiek helemaal de vernieling in jaagt. Anti-Amerikanisme uit teleurstelling en hoop, eerder dan uit jaloezie of haat.

Hoe zit dat voor uw eigen gevoel van anti-Amerikanisme, indien u het koestert?
C2C is offline   Met citaat antwoorden