Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2008, 10:22   #89
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn beste,

Ik ben op mijn 23ste terechtgekomen in een situatie waarop ik exact 0 euro had. Spaarrekening leeg, lopende rekening leeg. Door te werken heb ik er voor gezorgd dat ik nu financiele vrijheid heb. Maar vooral: door verstandig om te gaan met geld.

En ik ben er heilig van overtuigd dat intelligente mensen eerder welvarend zullen zijn als domme mensen. En dat gaat niet zozeer over werkloosheid, maar vooral over wat ze doen met de centen die ze binnen krijgen. Intelligente mensen denken ook aan de toekomst. Ze proberen er voor te zorgen dat ze een buffer hebben. ALlez, ik doe dat toch. En als je een buffer hebt wordt je niet arm als je een zware tegenslag hebt.

Natuurlijk zal ik nooit in de buurt komen van iemand zoals Desiderius, die de miljoenen voor het liggen heeft, maar ik zal ook niet financieel kapot gaan als de auto stuk gaat, of de CV ketel kapot gaat, of als er een dikke belastingsbrief komt....en dat is in mijn ogen vrijheid. Je hoeft je geen zorgen te maken.
Ik denk dat vele 'armen' er simpelweg niet aan denken om zo'n buffer aan te leggen. Voor zo'n buffer moet je immers op lange termijn denken, en wat moeite willen doen en dat is niet zo evident voor sommigen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden