Los bericht bekijken
Oud 15 februari 2008, 12:18   #144
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TOOL Bekijk bericht
Heb jij dan cijfers of enige onrechtstreekse indicator of enige weerlegging dat de koopkracht stijgt en dat de economie goed is voor de mensen op dit moment?
De gouverneur van de Nationale Bank zegt het toch?

Citaat:
Percalion, die duidelijk veel van economie weet, kan mijn cijfers of stellingen weerleggen door ze vanuit een ander perspectief te bekijken. Hoewel ik er dan nog niet mee akkoord ben, is dat een onderbouwd standpunt. Jij stelt gewoon evidenties in vraag omdat er geen 'concrete cijfers' voor zijn.
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Wat jij evidenties noemt zijn net de dingen die Percalion weerlegt. Ik ben meer geïnteresseerd in de vraag waarom je ze dan toch nog altijd evidenties noemt, en waarom je dingen blijft beweren zonder er enig bewijs voor aan te dragen, behalve je eigen 'empirie'.

Citaat:
Tip: kijk ook eens rond je heen, kijk naar wat er leeft in de samenleving, enz. Ik bedoel: empirie is belangrijk, maar niet alles is nu eenmaal operationaliseerbaar. Als je iets op een structurele manier analyseert, moet je ervan uitgaan dat er zaken zijn die niet rechtstreeks vallen waar te nemen. Ook dat kan empirie zijn. Jij staart je echter blind op cijfers of een gebrek aan.
Ik zit niet in een ivoren toren.

Citaat:
Wat de koopkracht betreft: dat heb ik al gezegd. Alleen al de energierekeningen zullen enorm stijgen, en over het algemeen lijkt het erop dat we een daling zullen hebben in 2008. Daar zijn al veel analyses over geweest. Uiteraard kan je dat nog in vraag stellen, maar ik vraag me af op basis van wat je dat dan doet.
Je had het niet alleen over 2008, en voorspellingen zijn geen feiten. Ik zou zeggen: informeer bij Guy Quaden waarom hij jouw 'empirie' in vraag stelt.