Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jouwe
Ten eerste als je het zo stelt is dit niet zo moeilijk want het kapitalistische gevaar blijft dan ook dreigen, Cuba en Noord-Korea worden voortdurend door VS en bondgenoten (axis of evil) geviseerd.
|
. Vóór dorpsidioot Bush en zijn neo-conservatief gevolg de dictators van Cuba en Noord-Korea terug hun reden tot bestaan gaf , werden ze al decennia met relatieve rust gelaten. Dat is nu net het zwak punt van het communisme. Isoleer ze , laat ze met rust , geef de revolutie geen vijand en dus geen reden om te zijn en ze valt vanzelf in elkaar. Een systeem dat dreiging en revolutie nodig heeft om te bestaan , is een systeem dat per definitie niet kan werken op lange termijn.
Citaat:
Verder kun je de mensen nog altijd motiveren door een goed beleid
|
Daar wil ik meer over weten. Wat voor beleid? Hoe zorg je dat mensen gemotiveerd blijven om bv. een job van directeur , met al zijn verantwoordelijkheden , te willen als die in theorie nauwelijks meer verdient als een gewone arbeider/bediende zonder verantwoordelijkheden. Hoe motiveer je de arbeider/bediende om zijn job goed te doen en dat hij niet profiteert van het systeem?
Citaat:
over Noord-Korea wil ik niet zo vlug spreken, maar in Cuba kun je hier toch wel over spreken niet? u hebt wel een zeer negatief beeld over de mensheid in het algemeen.
|
Ik heb geen negatief beeld over de mensheid , maar een realistisch beeld. Een mens heeft behoeften en wil die bevredigen. Een mens wil van nature uit zijn situatie groeien. Van de afgrond naar betere tijden , zelfs al is die afgrond geen echte afgrond of die betere tijden eigenlijk geen betere tijden , het gaat om het groeien. Groeien , zich ontwikkelen is de raison d'ëtre van de mens. Het is die biologische behoefte om te groeien , zijn leefwereld te verbeteren dat ons uit de holen heeft gehaald en ons de ruimte heeft ingeschoten. Neem de mens dat af , geef hem de utopische linkse maatschappij waar hij alles krijgt om te overleven zonder daar veel moeite voor te doen en hij verliest interesse , geraakt gedemotiveerd , wordt minder productief , enzovoort enzoverder. Daarna valt heel het systeem in duigen.