Los bericht bekijken
Oud 9 februari 2004, 21:11   #3
Max
Gouverneur

Max's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jouwe
Ten eerste als je het zo stelt is dit niet zo moeilijk want het kapitalistische gevaar blijft dan ook dreigen, Cuba en Noord-Korea worden voortdurend door VS en bondgenoten (axis of evil) geviseerd.
. Vóór dorpsidioot Bush en zijn neo-conservatief gevolg de dictators van Cuba en Noord-Korea terug hun reden tot bestaan gaf , werden ze al decennia met relatieve rust gelaten. Dat is nu net het zwak punt van het communisme. Isoleer ze , laat ze met rust , geef de revolutie geen vijand en dus geen reden om te zijn en ze valt vanzelf in elkaar. Een systeem dat dreiging en revolutie nodig heeft om te bestaan , is een systeem dat per definitie niet kan werken op lange termijn.

Citaat:
Verder kun je de mensen nog altijd motiveren door een goed beleid
Daar wil ik meer over weten. Wat voor beleid? Hoe zorg je dat mensen gemotiveerd blijven om bv. een job van directeur , met al zijn verantwoordelijkheden , te willen als die in theorie nauwelijks meer verdient als een gewone arbeider/bediende zonder verantwoordelijkheden. Hoe motiveer je de arbeider/bediende om zijn job goed te doen en dat hij niet profiteert van het systeem?

Citaat:
over Noord-Korea wil ik niet zo vlug spreken, maar in Cuba kun je hier toch wel over spreken niet? u hebt wel een zeer negatief beeld over de mensheid in het algemeen.
Ik heb geen negatief beeld over de mensheid , maar een realistisch beeld. Een mens heeft behoeften en wil die bevredigen. Een mens wil van nature uit zijn situatie groeien. Van de afgrond naar betere tijden , zelfs al is die afgrond geen echte afgrond of die betere tijden eigenlijk geen betere tijden , het gaat om het groeien. Groeien , zich ontwikkelen is de raison d'ëtre van de mens. Het is die biologische behoefte om te groeien , zijn leefwereld te verbeteren dat ons uit de holen heeft gehaald en ons de ruimte heeft ingeschoten. Neem de mens dat af , geef hem de utopische linkse maatschappij waar hij alles krijgt om te overleven zonder daar veel moeite voor te doen en hij verliest interesse , geraakt gedemotiveerd , wordt minder productief , enzovoort enzoverder. Daarna valt heel het systeem in duigen.
Max is offline