Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Straatgeweld zoals in Parijs, amsterdam, Denemarken etc.. waar het autoootje fikken een nieuwe volkssport is geworden? Nee natuurlijk tel je dat niet mee.
|
Ik zou ze graag meetellen hoor, maar het rapport (zie link) telt ze nu eenmaal niet mee. Er wordt waarschijnlijk verschil gemaakt tussen ordinaire brandstichting, rellen en straattuig enerzijds en politiek gemotiveerde bom- en moordaanslagen anderzijds. Het feit dat men bv opgeblazen prullenbakjes in Corsica wel meetelt en de verscheidene migrantenrellen niet illustreert dit mooi. HVT heeft men bijvoorbeeld (terecht) ook niet als terroristische aanslag meegeteld.
Citaat:
Welke uiterst rechtse aanslag bedoel je?
|
Het rapport spreekt over iets in Polen en ik heb geen idee wat dat was.
Mijn bericht was enkel om te illustreren dat verschillende posters onzin aan het uitkramen zijn over de hoeveelheid aanslagen door Islamisten en extreem-rechts, (extreem)-links en seperatisten zijn veel actiever als het op aanslagen aankomt. Nu is er natuurlijk een verschil tussen aanslagen als in Madrid en Londen enerzijds en bv de opgeblazen prullenbakjes in Corsica anderzijds, maar dit geheel terzijde.