Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2008, 13:44   #13
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Zoals ik al zei, dit zijn geen realistische scenario's. En voor een onderzoek naar de besluitvorming rond de steun voor de oorlog tegen Irak is gewoon geen kamermeerderheid. Als wij als volk een onderzoek willen rond de gang van zaken, dan hoeven we alleen maar in meerderheid op de juiste partijen te stemmen.
Dat 'wij' niet (zouden) willen dat het de regering gecontroleert wordt neemt niet weg dat het gevaarlijk is om zo'n regering dit soort macht te geven. Verder is het überhaupt onzin dat 'wij' dit zouden willen. Enkel het CDA en de VVD willen geen onderzoek en die zijn nog het volk nog de meerderheid. Het is een politieke beslissing die mogelijk is door ons partijenstelsel. Het is onredelijk om te verwachten van burgers dit soort politieke spelletjes van te voren te voorspellen en aan de hand daarvan hun politieke keuze te maken. En dan is het nog zo dat stemmen voor een partij ook een afweging is. Een politieke partij is een pakket die je als geheel alleen kan accepteren of verwerpen.

Citaat:
En wat denk je precies met mijn DNA te kunnen doen dan? Geef nou eens concrete nadelen die opwegen tegen de voordelen van het kunnen achterhalen van verkrachters en het verrichten van gezondheidsonderzoek? Geloof me, ik ben makkelijk te overtuigen. Ik ben ook niet voor een almachtige en alwetende overheid.
Ik weet niet waar je dat 'gezondsheidsonderzoek' vandaan haalt. Voor zoiets hoeft polititie en justitie geen inzage in zo'n database te krijgen.

Het mooie van DNA is een heilig geloof in juistheid ervan.

edit:Ik schrap dit stuk omdat ik hier onderzoeken door melkaar haal.

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 16 februari 2008 om 14:07.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden