Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Euh, nee 
In het tweede geval is de moeder me niet bekend.
Op de één of andere manier zeg ik liever "nee ik wil niet" tegen een medewerkers van een centrum dan "ik weet dat jullie dolgraag een kindje willen, en ik zie jullie doodgraag, maar ik heb daar nu eens echt geen zin in se" tegen m'n beste vriendin 
Ik zou dat een persoonlijke emotionele druk vinden.
|
Ow sorry, ik had iets anders gelezen. Even de post opnieuw gelezen en die zegt inderdaad iets anders dan ik eruit had begrepen. Excuses.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat
Tegen eiceldonatie?
Ik ben niet voor. Kijk, mensen doen wat ze willen, ik ga hen geen strobreed in de weg leggen (rationeel, maatschappelijk, politiek) maar ik denk dat in het algemeen onvruchtbaarheid aanvaarden beter is voor een mens (psychisch, ethisch, sociaal).
In dezelfde lijn: abortus, plastische chirurgie, adoptie door holebi's
Anders: euthanasie. (Waarom? Weet ik nu niet.)
|
Exact dezelfde mening. Op elk puntje.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Misschien wat vergezocht maar stel dat met de jaren de vriendschap verandert in vijandschap, en je je 'vriendin' op minder subtiele wijze laat weten dat het toch haar kind niet is. Wettelijk is alles in orde, kan er niets gebeuren. Maar psychologisch ?
Dan hebben we het nog niet over de (eventuele) rol van de biologische vader.
Mij lijkt het beter nooit te weten aan wie een eicel wordt afgestaan, al was het maar om later complexe drama's te vermijden.
|
Je kan ook de conclusie trekken dat je beter gewoon geen eicel afstaat, in plaats van er op een onpersoonlijke manier voor te zorgen dat je die mogelijke problemen nooit zal kennen. Dat je geen weet hebt van een dergelijk probleem betekent nog niet dat het niet bestaat.